Kiemelt bejegyzés

Idén útra kelünk!

Kedves Olvasó! Először is szeretnélek üdvözölni a Vikigtour17 oldalán. 3 Útitárs 35 nap és több mint 7000 km kalandját olvasha...

2017. április 13., csütörtök

Otto és a felkészülés


Az egész túra fontos momentuma az autó, azaz Otto. Ahhoz, hogy a 8000 km alatt ne legyen semmilyen probléma, muszáj foglalkozni az autó felkészítésével is. Ez alatt persze nem arra kell gondolni, hogy most akkor előkerül a nagy flex és a kalapács. Sokkal inkább a részletekben megbújó kisördögöt szeretném eltüntetni.
Miként már írtam is az autó fel lett újítva és azóta szinte mindig hű társam az utakon. Mivel nem mindennapi használatú, ezért nem is olyan gyorsasággal jelentkeznek a gyerekbetegségei. Az elmúlt időszakban jó pár fejfájást okozó hibát sikerült elhárítani. A teljesség igénye nélkül:

- komplett első futómű csere
- gyújtás rendszer csere
- kilométeróra újraélesztés
- gumicsere


Kicsit részletesebben, hogy miért is kellet ezeket elvégezni. Sajnos egyszer minden elkop vagy megöregszik és előbb-utóbb eléri a vég. Így történt a fent említett dolgok esetében is. Az egyik legnagyobb fejfájást a futómű okozta. Hiába küzdöttem vele sokáig, a végső megoldást csakis a komplett csere jelentette. Ennek nagyon egyszerű prózai oka volt, ami nem más mint a kopás. Sajnos az évek és a hozzá nem értés megtette a hatását. A csapágyak, illetve a tengely, melyen felfekszik a csapágy, teljesen elkopott, használhatatlan lett. Nagy szerencsémre birtokomba került egy olyan szett, amely szintén nem most esett ki a gyárból, de kifogástalanul használható. Így ezzel egy olyan probléma oldódhatott meg, amely már régóta árnyékként követett és bosszantott.

Hmm a gyújtásrendszer. Vicces egy Story....
Veteránautósként mindig tanulni kell és egy kicsit előre gondolkozni. A tanulás részével nincs is gond, viszont az előre gondolkozásnál már volt. Azért csak volt, mert tanultam belőle.
Naiv voltam és vakon bíztam az autóban, amit most sem teszek másképp, hiszen Otto fog elvinni a Világ avagy Európa végére. A különbség most az lesz, hogy most lesz nálam tartalék alkatrész.
Szó mi szó, a tavalyi évben sikerült abszolválni egy 4-5 órás kényszerpihenőt egy banális hiba miatt. Ez nem volt más, mint a gyújtásmegszakító, ami szépen megadta magát. Igazi nagybetűs béna voltam, hiszen csak egy filléres alkatrészről volt szó, amiből kellett volna lennie az autóban! Ezt a luxust már nem fogom megengedni magamnak, illetve esélyt sem akarok adni neki. Így történt, hogy a klasszikus megszakítós gyújtást lecseréltem egy indukciósra. (természetesen gyári!) Ezzel sikerült egy újabb egyszerű hibaforrást eliminálni. A biztonság kedvéért azért a régi is bent lesz a kocsiban az utazás során.

Mindenképpen szeretném végig dokumentálni az egész túrát, ezért elengedhetetlen a pontosan jól működő kilométeróra. Sajnos az idő vasfoga itt sem múlt el nyomtalanul, az eredeti műanyag fogaskerekek úgy, ahogy illik, szétrepedtek. Ezen sem kell nagyon meglepődnöm, típushiba. Nem túl bonyolult művelet a cserélése, de mégis idegőrlő, mert mindent műanyag fülek/pöckök/patent tart a helyén, amelyek természetesen el vannak öregedve és úgy törnek, mintha muszáj lenne.

A órajavítással szorosan összekapcsolódik a gumik cseréje, több okból is. Egyrészt végre megfelelő méretű gumik kerültek fel az autóra, illetve a régóta pihentetett felnik is felkerülhettek. A megfelelő méret nagyon fontos volt, mert ezidáig nem az volt, így a sebesség és a távolságmérés is csalt. Nagyságrendileg 700 m-en mért az óra 1 km-t. Ez nem annyira vicces dolog, főleg annak tekintetében, hogy a tavalyi évben még Regularity (átlagtartó) versenyeken is részt vettünk, ahol meglehetősen fontos a sebesség és távolság mérése. "Azért sikerült még így is egy kategória-győzelem :) "  Remélhetőleg ezzel a jövőben nem lesz probléma!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése