Kiemelt bejegyzés

Idén útra kelünk!

Kedves Olvasó! Először is szeretnélek üdvözölni a Vikigtour17 oldalán. 3 Útitárs 35 nap és több mint 7000 km kalandját olvasha...

2017. július 20., csütörtök

Gdansk 3.nap

Harmadik napra virradtunk ma egy esős éjszaka után. A sátor remekül vizsgázott, aludtunk, mint a mormota, egy kis eső meg sem kottyant. Reggel a már-már szokásos reggeli után elkezdtünk pakolászni, előkészülni a naphoz. A terv az volt, hogy a kocsit a kempingben hagyjuk és villamossal megyünk be a központba, mivel 400 méterre volt csak a megálló, így a kocsi biztonságban maradt illetve a hűtőláda is tudott üzemelni egész nap. Mielőtt vilire szálltunk volna, kisétáltunk a Balti-tenger partját megnézni, mivel az is csak 300 méterre volt. Jó érzés volt újra a partján állni! Miután kigyönyörködtük magunkat elindultunk a villamoshoz, ekkor sikerült félre lépnem és a bokám már ki is fordult és ezzel a lendülettel seggre is ültem a pillanat töredéke alatt. Majd csak könny szökött a szemembe annyira elkezdett fájni egy pillanat alatt, de megállni nem lehetett, hiszen ott várt Gdansk belvárosa minket. A villamos 15 perc alatt berepített minket a központba, ahogy leszálltunk egyből elénk tárult az elmúlt századokból fennmaradt belváros. Sajnos nem volt időnk mindent megnézni, illetve a bokám is elég nagy hátráltató tényező volt, eddigre már duplájára dagadt, de mindennek ellenére sikerült 5 órát eltöltenünk és ez alatt megnéztünk, amit lehetett.
            Amit láttunk:
            -Európa első kikötődaruja a 14. századból
            -nagypolgári házat, ami a 17. századból maradt fent teljes szépségében
            -Tengerészeti Múzeum
            - régi városháza, ami ma már múzeum
            -egykori kikötő, ami ma a városközpontban van
            - Mária bazilikát
Ennyit sikerült beleszorítani a rendelkezésünkre álló időbe, majd az egészet megkoronázva beültünk a kikötőben egy tipikus lengyel étterembe, ahol degeszre ettük magunkat a helyi specialitásokból. (Mindenkinek csak ajánlani tudom Gdansk-ot, én biztosan visszajövök még hosszabb időre. Egyáltalán nem drága hely, kb. budapesti árak, kedvesek az emberek és számomra olyan hangulata volt, mint Amsterdam kikötői részének. Az egyetlen nehézség, hogy kevesen beszélnek idegen nyelvet, ezért néha kézzel-lábbal mutogatós pantomimmá kell válni.)
Magunk mögött hagyva a belvárost elindultunk vissza a kempingbe, mivel 6-kor indult a komp /Polferry/  Svédországba. Vicces volt már a kempinghez vezető villamosút is, mivel a villamos egyszer megállt az út közepén és kiszállt a vezető. Hirtelen nem tudtam mire vélni, de észrevettem a kezében egy feszítővasat. Ezek után derült ki, hogy nem más volt a megállás oka, mint át kellett váltani a síneket a megfelelő irányba, ennek volt a célszerszáma a feszítővas. Ilyet sem látni akárhol, hello 50-es évek. J
A kempingbe visszaérve megpróbáltuk kicsit rendbe hozni a lábamat, hogy képes legyek vezetni, ez félig meddig ment is. A jobb lábam fájt, így azzal nem tudtam fékezni, mert semmilyen erőt nem tudtam kifejteni vele, így maradt a bal  láb fék. Nem volt egyszerű, de csak 10 km-t kellett megtenni.
Sikeresen be is futottunk a kikötőbe, ahol pik-pakk ment minden és már fent is voltunk a hajón. 18- kor lett volna az indulás, de 10-perccel később indultunk. Utóbb kiderült, hogy egy kamionra várt az egész komp, s amint befutott két perccel később már indultunk is.  Beszállás után elfoglaltuk a kabinunkat, majd megcéloztuk a hajó nyitott teraszát, ami a 8. emeleten volt.  Összesen 11 emelet volt a hajón, ebből 8 emelet volt elérhető az utasok számára. Meglepetésemre teljesen normális árakon lehetett vásárolni, étkezni a hajón, körülbelül budapesti árakkal lehet számolni.

Az étteremben megvacsoráztunk, bevágtunk pár sört majd kellemesen elfáradva visszatértünk a kabinba. Eddigre már a lábam teljesen fel volt dagadva, ezért is kellett pihentetni. Anyuka szerzett jeget a bárból, így egész éjszaka tudtuk jegelni. Ennek eredményeként a kikötés után már tudtam vezetni, de ez már a következő nap történése.

1 megjegyzés: